Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8 Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8
Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8

Heller 80799 Citroen 15 SIX Traction Avant Bouwpakket Schaal 1:8

Productnummer: hel-80799

EAN: 3279510807998

279,99
Voorraad: 5
Voeg toe aan je verlanglijstje
  • Alle micromotor producten direct op voorraad !
  • Wij versturen 3 x per week
  • Veel betalingsmogelijkheden, ook achteraf betalen!

Productomschrijving

De "TRACTION" werd gepresenteerd op de Autosalon van 1934. Op dat moment waren er drie versies: de "7", de "11" en de "22". De "7 cv" was bijna een testauto. De "11cv" werd voorgesteld in 2 versies: de lichte "11 légère" en de normale "11". De "22 cv" had een kort leven, want de enige show waar hij verscheen was in 1934. Het was André Lefébvre die de bouw van de revolutionaire auto, de "TRACTION", op zich nam. Vanaf dat moment begon de firma CITROEN met de bouw van een krachtigere auto en in 1938 verscheen de zescilinder "CITROEN 15 SIX". De "15 SIX" was een gewone "11 CV" met een verlengde motorkap en haalde snelheden tot 130 km/u met een opmerkelijke wegligging, waardoor hij de bijnaam "La Reine de la Route" (Koningin van de Weg) kreeg. In 1953 stelde CITROEN drie nieuwe kleuren voor: parelgrijs, rookgrijs en nachtblauw, maar zwart bleef altijd de favoriet. Tussen 1946 en 1955 was de "15" de officiële auto van de Franse regering. In 1955 kocht het presidentschap van de republiek drie "15 SIX H"-platforms. Een ervan, met limousinecarrosserie van Fresnay, was lange tijd de officiële auto van president René Coty en generaal de Gaulle. De productie van de CITROEN 15 stopte midden 1955, na zeventien jaar succes.

crazy-toys.nl

crazy-toys.nl

De specialist in modelbouw